Daar ben ik alweer.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marleen Broek - WaarBenJij.nu Daar ben ik alweer.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marleen Broek - WaarBenJij.nu

Daar ben ik alweer..

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

13 November 2007 | Suriname, Paramaribo

Niet helemaal gepland om vandaag alweer op internet te zijn maar nu ik het toch tot mijn beschikking heb ook maar meteen even een berichtje en wat foto's! Vanmorgen werd ik uit mijn bed geklopt omdat er iemand ziek was op de school waar ik ga werken. Dus meteen de vuurdoop voor het invallen gehad, 6 kindjes in de kleuterklas, leuk maar er lag niks klaar dus ik heb mijn eigen fantasie erop losgelaten :). Morgen mag ik weer invallen! De school is in een gewoon (maar wel heel groot) woonhuis, het ziet er allemaal gezellig uit, ik zal er snel foto's van maken! Het is erg handig dat ik op school gewoon op internet kan, hoewel het ook maar 3srd (:4=euro's) kost per uur in een internetcafe. Gisteren heeft het hier hevig geregend dus ik ben er nog niet aan toegekomen om de stad in te gaan, misschien dat ik dat zometeen nog wel even doe. Maar misschien ook niet, ik begin al te wennen aan het tempo hier haha! Nouja, ik heb verder niet zoveel nieuws te vertellen dus de volgende keer meer. In ieder geval alvast een foto impressie van hoe ik er nu bijzit! Liefs!

  • 13 November 2007 - 18:09

    Ankie En Hans:

    Hai meisje weer op stevige bodem, veel succes met je klasje.Leuk optrekje met hoeveel woon je daar ? liefs

  • 13 November 2007 - 19:03

    Mamonique En Frans:

    Gezellig zo'n klasje met rastakrulletjes! En he,een hangmat en een klamboe. Wat wil je nog meer?

  • 13 November 2007 - 19:23

    Wen+Pim:

    Owwwww heerlijk dat balkon met die hangmat!

  • 14 November 2007 - 10:49

    Maaike:

    Hallo Marleen confettiteen,
    Ik lees dat je het errug naar je zin hebt en dat is natuurlijk altijd fijn om te weten. Waarschijnlijk heb je nou 6 maanden lang het ultieme festival mundial gevoel! Heerlijk! Het huisje ziet er nog best relaxed uit! Al enge spinnen tegengekomen? Al iets typisch suri's gegeten? Bakka Bana?
    Ook wel lekker dat je na een dagje werken lekker uit kan rusten in de hangmat. Als je tijd hebt moet je ook maar een foto-top3 maken van mooie surinaamse mannen tussen de 20-30 jaar :) Jaja ook vanuit Nederland krijg je af en toe een opdracht :P Als het is gelukt dan zie ik ze vanzelf wel hier op de site!!

    Enjoy! xxx Maaike

  • 14 November 2007 - 17:58

    Stephanie:

    Hey Leentje!
    Echt een vreemd idee dat we afgelopen weekend nog op jouw kamertje stonden, en dat je nu daar ver ver ver weg zit. Erg fijn te horen dat je het nu al naar je zin hebt.
    Doe Rudolph de groeten van me ;) en een dikke kus!!!!

  • 14 November 2007 - 18:34

    Yvonne:

    kijk, positieve berichten! daar zitten we op te wachten!!! super om te horen dat de eerste indrukken zo goed zijn! succes met acclimatiseren de eerste daagjes en denk vanuit die hangmat maar eens terug aan het kkkoude Nederland! (of beter niet ;))
    geniet geniet geniet!

    kuss

  • 14 November 2007 - 18:53

    Marleen:

    Maar even zo een antwoord op jullie vragen want een nietszeggend stukje is ook zo nietszeggend :P We wonen daar met 8 personen, dat is ook het aantal slaapkamers, maar het is verder echt heel groot! Zowel voor als achter kunnen we met zijn allen lekker buiten zitten en dan natuurlijk nog de huiskamer! Tot nu toe heb ik nog niet veel Surinaams gegeten, alleen tayerblad (wederom geen idee of je dat zo schrijft?:S), dat was erg lekker! De lijst met mooie mannen wil ik best maken maar ik heb er nog niet echt veel gezien en als ze wel mooi zijn zijn ze zo opdringerig dat alle interesse snel vergaat:P Maar het mundial gevoel is zeker aanwezig, ik ga me hier helemaal thuisvoelen! Heerlijk weer (op de regenbuien smiddags na die je echt in 5 seconden helemaal doorweekt maken) het is zo'n 33 graden! Gekke beesten hebben we wel, gekko's en kakkerlakken en héél véél muggen waar zelfs klamboe's en deet niet tegen helpen, maar het schijnt minder te worden naarmate je er langer zit, kennelijk smaak je dan niet meer zo lekker nederlands :)! Als ik weer interessante verhalen heb horen jullie het! veel liefs xxx

  • 14 November 2007 - 18:57

    Ankie:

    bedankt voor de aanvullende informatie, knoflook eten helpt kennelijk ook tegen muggen ( pillen misschien knoflookpillen dan hè.)

  • 16 November 2007 - 10:19

    Paul Maas:

    Ha..die Marleen,
    Ik zit hier met Mariska naar jouw reisverslag te kijken en te lezen. Mariska komt uit Paramaribo en zij is helemaal opgewonden van de foto's en jouw reisverslag....hier is het 7 graden dus...je kunt je wel voorstellen dat zij het heel erg koud heeft en vooral met heimwee denkt aan haar geboorteland. Wij lezen uit jouw woorden dat je je thuisvoelt...heel belangrijk volgens Mariska! Je gaat een heel leuke tijd tegemoet...op 25 november is er een nationale feestdag in Paramaribo...veel feesten. Onze reisleidster geeft advies inzake disco's; the energy en voor de blanke mens Krasnapolsky. Voor lekker touren door de stad....buslijn 7. Verder zijn wij zeer benieuwd naar de volgende fotoserie.
    Groetjes vanuit een kil en koud kikkerland,
    Paul en Mariska

  • 17 November 2007 - 20:43

    Yvonne:

    Zaterdagavond. 21.40 uur. Schoenen zijn net gezet. De sint is in het land. Het is maar dat je het weet.
    Marleen, leuk die foto's. Onze hulp(Mariska, komt van Suriname) werd helemaal lyrisch. Volgens haar kom jij niet meer terug! We zien wel.
    Heel veel groeten,

    Yvonne

  • 18 November 2007 - 19:51

    Frans:

    Hoi Marleen,
    Leuk om te horen dat je al een beetje aan het settelen bent. Al een beetje gewend aan de warmte?
    Wij hebben het hier ook warm, maar dat is van het sjouwen. Vandaag moest de hele benedenverdieping leeg, want morgen (maandag) komen ze de nieuwe serre plaatsen, en dinsdag gaat de vloer eruit.

    Veel plezier daar, en hou ons op de hoogte.

  • 20 November 2007 - 12:34

    Maaike:

    Hey Marleen,
    Bedankt voor je lieve mailtje! Wel bijzonder dat ik persoonlijke mail van je krijg en natuurlijk heel erg lief! Als het met die mooie mannen niet lukt dan vindt ik bruine kindjes met heel veel zwarte krulletjes ook altijd heel schattig om te zien :) Terwijl jij daar geniet van de zon en de nieuwe dingetjes ben ik uit aan het zoeken wat mijn eindejaarsuitekering wordt in de maand december :D lekker suf! De afgelopen avonden hebben Romain en ik gevuld met het kijken naar de drie delen van Lord of The Rings. Nu ik die films gezien heb wil ik ook een huis met ronde deuren,ramen en kamers! Verder zijn we gisteren lekker uit gaan waaien in de Loonse en Drunense duinen, geen bokkenrijder gespot! Aanstaande zondag viert Romain zijn verjaardag, ik zal jouw cakeje wel opeten ;)
    De groetjes!!!!

  • 21 November 2007 - 18:00

    Karin En Peter:

    Leuke kamer,leuk huis .En dan de stage klas .Veel plezier .Geniet!

  • 05 December 2007 - 06:57

    Joost:

    Zorg je wel dat je voldoende ontspant ;)

    Veel plezier!
    Mooie foto's, geniet lekker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Die kan ik nu gaan aanpassen natuurlijk, voor de tweede keer naar Suriname maar in dit geval is het echt werken in het buitenland. Mijn eigen klasje, groep 6/7 op basisschool Prinses Amalia. Vooral veel werken dus, maar ook genieten hoor!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 17519

Voorgaande reizen:

23 September 2008 - 05 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: