Aan het werk in Switi Sranan - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marleen Broek - WaarBenJij.nu Aan het werk in Switi Sranan - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marleen Broek - WaarBenJij.nu

Aan het werk in Switi Sranan

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

17 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Nou lieve mensen, het volgende bericht heeft even op zich laten wachten maar daar ben ik dan toch weer!
Vandaag (zondag) is de dag dat Willem landt in het mooie Suriname dus het leek me wel verstandig om nog even wat te typen, anders is het zo drie weken later :).

En dan, hoe het hier met me gaat.. Het heeft even geduurd voor ik een beetje mijn plek had gevonden. Het missen van iedereen in Nederland en Willem in het bijzonder en het harde werken in combinatie met de lage koers, waardoor er in de zeldzame vrije tijd weinig geld over blijft om leuke dingen te doen, maakten dat er wel wat meer spang was dan vorig jaar!
Ondertussen gaat het beter, niet in de laatste plaats omdat de eerste periode van missen straks voorbij is!

En op school is het ook wat rustiger, het is een drukke start geweest! We hebben allemaal heel veel van onze eigen tijd gestoken in de reorganisatie van de school.
De bedoeling was dat ik groep 8 zou krijgen, de eerste weken was dat ook zo. Maar omdat alle leerkrachten op school een eigen klas hadden bleef er (te) weinig tijd over voor de zorg (ib en rt).
Om die reden is Katja nu volledig vrij geroosterd en heb ik sinds drie weken haar oude klas, groep 6/7. Mijn kids van groep 8 zijn naar Anne gegaan, zij had de andere helft en heeft nu dus een grotere groep.
Even wennen maar ook erg leuk, een combinatieklas met 12 kids, 3 in groep 7 en 9 in groep 6. Ik voel me weer helemaal juffrouw Marleen! Helaas mag ik geen foto’s van mijn kids op internet zetten maar jullie moeten maar van me aannemen dat het een leuk clubje is :)!

Dan ben ik natuurlijk nog jarig geweest (oei, ik heb echt al lang niet geschreven…). Het was vreemd om het hier in de brandende zon te vieren, maar wel leuk! Overdag heb ik gewoon moeten werken maar ’s avonds ben ik met de huisgenoten en Katja uit eten gegaan. Dat was gezellig! Van de huisgenootjes heb ik een tegoedbon gekregen voor een behandeling bij de hammam hier, dat staat op het programma voor als Willem hier is. Van Katja heb ik een bon gekregen van Dojo, dat is een kledingwinkel. Erg leuk om even te kunnen brassen! Jullie nog bedankt voor alle lieve smsjes, mailtjes, krabbels en kaartjes, dat doet een mens goed ;)!

Verder zijn Sanne en Sabine hier geweest, zij zaten vorig jaar bij me in huis en we kunnen het goed met elkaar vinden. Ze kwamen voor 3 weken op vakantie en hebben Anne en mij zo af en toe van ons schoolwerk weggesleurd :P met als gevolg dat we heel veel pret hebben gehad (zoals jullie op de foto’s kunnen zien)! Jammer dat ze weer naar huis moesten, maar waarschijnlijk komen ze nog wel even terug voor ik definitief naar Nederland ga!

Zoals ik al zei ben ik niet zo veel op stap geweest door alle drukte en het gebrek aan financiële middelen;) maar voor Salsuri heb ik een uitzondering gemaakt! De naam zegt het al, Salsa in Suriname, maar dat is niet alles. Het is een internationaal Salsa en Zouk festival met optredens van dansers van over de hele wereld. Echt heel leuk! We zijn naar de streetparty geweest op vrijdagavond, daar was live muziek en een grote dansvloer midden op straat waar optredens waren en we zelf ook mochten dansen. Op zaterdag was er een voorstelling in Havana, daar zijn we ook naartoe gegaan, erg gaaf! Zelf ben ik helaas nog niet verder gegaan met de salsa lessen, zou wel heel graag weer willen maar omdat je hier ’s avonds overal met de taxi heen moet is het uiteindelijk toch best prijzig om de lessen te volgen. Ik wil er nog wel zeker mee verder gaan dit jaar!

Tja en dan de vooruitblik, over een paar uurtjes sta ik op Zanderij (de luchthaven) en kan ik Willem eindelijk weer vasthouden, ik kan niet wachten! Omdat ik gewoon moet werken als hij hier is zullen we niet heel veel kunnen ondernemen maar bij elkaar zijn is al heel erg fijn! We zullen er weer veel mooie herinneringen bij maken in de hoop dat het volgende afscheid minder zwaar wordt! Gelukkig hebben we de foto’s nog ;)! Tot de volgende keer maar weer!

Bosi & Brasa, Marleen


  • 17 November 2008 - 11:00

    Yvonne:

    Hey!! Eindelijk weer een berichtje! Duidelijk wat minder party-party dan een half jaartje geleden, maar dan ga je die kleine dingetjes die je wel doet wel meer waarderen!! leuk ook dat je nieuwe klasje je goed bevalt! :D

    Ik verwacht de komende drie weken niet zoveel van je te horen ;) dus ik wens je nogmaals HEEL VEEL plezier samen, geniet ervan en zorg er maar voor dat je er weer een flinke tijd tegenaan kunt daar!!

    xx

  • 17 November 2008 - 12:02

    Mamonique:

    gelukkig weer officieel nieuws:) veel plezier de komende weken! groetjes aan willem

    xxx-jes

  • 17 November 2008 - 13:01

    Ankie En Hans:

    hai meisje, ik ben blij dat het goed gaat met je, en zal aan je denken als jouw willem er is veel plezier met elkaar en geniet ervan. liefs van ons

  • 17 November 2008 - 20:29

    Frans:

    Heel veel plezier met Willem de komende tijd. Heb je dan nog wel tijd over om te werken?? ;-)

  • 17 November 2008 - 21:21

    Karin En Peter:

    Tja , wat val erop te zeggen .wel zorgen dat je geniet van de tijd daar .Zeker straks met Willem .de groetjes ,ook van Peter

  • 17 November 2008 - 22:25

    Erwin:

    Goed om weer est wat te lezen en foto te zien!Ziet er in warmer uit dan hiero ;)! Heel veel plezier~

    Erwin

    ps Van harte gefeliciteerd nog...

  • 17 November 2008 - 23:03

    Barbara:

    Hey Marleen!

    Leuk weer iets te kunnen lezen ;-) Goeie fotos, je vermaakt je wel weer dus. Heel veel plezier met Willem komende tijd en we contacten weer!

    Beso
    Barbara

  • 18 November 2008 - 15:34

    Lotje:

    hey meisje!!
    wat leuk om weer wat te lezen over hoe het je vergaat in suriland :)
    ik mis het zeker, vooral als ik die foto's zo zie!! we bellen snel een keertje,

    kusje

  • 18 November 2008 - 18:35

    Susan:

    Heeej Marleen!

    Ik word stiekem toch wel een beetje jaloers als ik je berichtje lees en vooral je foto´s bekijk! Nienke en ik zouden ook graag nog ff langs willen komen op school en mee naar Havanna willen ;) Het klinkt allemaal weer echt super, vooral nu Willem komt! Heel erg veel plezier de komende tijd en doe de groetjes aan Anne, Katja en de rest op school!

    xxxies Susan

  • 19 November 2008 - 23:13

    Rick:

    Goed om te lezen dat je het goed maakt.
    Ben benieuwd naar je lange termijn plannen, en blij dat je liefde ook goed gaat.
    Hier gaat alles zijn gang, en regent het veel.
    Veel plezier en succes bij alles!

  • 23 November 2008 - 11:52

    Stephanie :

    Hey Meis,

    Leuk weer even je belevenissen up to date te hebben! Ook lekker genieten tussen het harde werken door he!

    Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Die kan ik nu gaan aanpassen natuurlijk, voor de tweede keer naar Suriname maar in dit geval is het echt werken in het buitenland. Mijn eigen klasje, groep 6/7 op basisschool Prinses Amalia. Vooral veel werken dus, maar ook genieten hoor!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 17514

Voorgaande reizen:

23 September 2008 - 05 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: