Back in town - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marleen Broek - WaarBenJij.nu Back in town - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marleen Broek - WaarBenJij.nu

Back in town

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

30 September 2008 | Suriname, Paramaribo

Dag lieve mensen,

Daar ben ik weer, mijn eerste berichtje vanuit het zonnige Suriname. Het heeft even op zich laten wachten maar dat moeten jullie me maar vergeven :).

Het afscheid was zwaar op Schiphol, vorig jaar vertrok ik fluitend, nu was het het andere uiterste. Gelukkig was er een afscheidscomité aanwezig voor laatste knuffels, kussen en lieve woorden. Dankjewel dat jullie er waren! De (meeste) foto's zal ik jullie maar besparen, ik heb mezelf wel eens knapper gezien:)
Omdat ik samen met Anne (vriendin, huisgenoot én collega) vloog had ik gelukkig afleiding in het vliegtuig. We zijn zelfs al nuttig bezig geweest door het weekrooster vast te maken. We hebben dit jaar alle twee groep 8. Leuk hoor, mijn eigen klasje! Het had wat voeten in de aarde om alles op tijd klaar te krijgen maar het is gelukt. We zijn gisteren begonnen, ik heb 8 kinderen (de luxe van een particuliere school) en het ziet er naar uit dat het een leuk schooljaar gaat worden!

Verder is het vreemd om hier weer rond te lopen, het voelt wel een beetje als thuiskomen, zeker omdat ik mijn eigen kamertje weer heb (ja ik heb écht nieuwe foto’s gemaakt!). Donderdag ben ik natuurlijk naar Havana gegaan, veel oude bekenden gezien en uiteraard ook meteen salsa gedanst! Zaterdag wil ik weer met de les beginnen, ik ben mijn leraar al tegengekomen in de Havana en ik mocht gelukkig terugkomen ;).
In huis is het weer een drukte van belang, boven alleen maar meiden (7) en beneden is het sinds een paar dagen ook bezet, twee meiden en een jongen, kippenhok dus, maar wel gezellig, altijd iemand om mee te kletsen! Ik heb nog niet veel foto’s gemaakt maar er volgen vast groepsfoto’s!

Morgen is het Ied-Ul-Fitre oftewel Suikerfeest, dus een vrije dag. Op mijn verjaardag donderdag moet ik helaas gewoon werken, maar ach, ’s avonds ga ik uit eten met de huisgenootjes en collega’s/vriendinnen, dus ik ga er toch een feestje van proberen te maken!

Dan nog heel erg fijn nieuws: Willem heeft zijn ticket al geboekt, op zondag 16 november vliegt hij deze kant op en hij gaat pas op vrijdag 5 december weer terug, bijna 3 weken samen dus! Ik kan niet wachten!!

Dat was het voor nu weer even, er zullen minder feest- en tripverhalen komen dan vorig jaar maar ik zal jullie op de hoogte houden van mijn leventje hier!
Bedankt voor alle lieve smsjes, mailtjes en naar ik begrepen heb zelfs al kaartjes (die er natuurlijk nog niet zijn, het blijft Suriname:P), dat doet me goed!

Liefs, Marleen



  • 30 September 2008 - 18:00

    Mamonique:

    fotoruimte nodig? let op!
    hokus pokus etc.

    liefs en knuffels!!!!!!!!!!!

  • 30 September 2008 - 21:35

    Frans:

    Fijn dat je jezelf weer wat thuis voelt daar. Veel succes met het organiseren van je klasje.

  • 30 September 2008 - 21:35

    Frans:

    Fijn dat je jezelf weer wat thuis voelt daar. Veel succes met het organiseren van je klasje.

  • 30 September 2008 - 22:15

    Karin En Peter:

    Marleen

    Fijn dat het goede gevoel er is .Daar maak je het wel denken wij ,daar werken en zo Ach dat is voor jouw een eitje .
    Kan ook zeggen veel werk-plezier ,zullen regelmatig de berichten bekijken .En ja zal ze wel opsparen tot volgend jaar .Misschien wel een half jaar en dan de berictjes opsturen .En vergeet vooral niet te genieten in de "spaarzame tijd "die je als lerares hebt in Suriname.
    Groetjes Karin en Peter .

  • 01 Oktober 2008 - 18:54

    Ankie En Hans:

    Hai meissie,
    Fijn dat je het weer naar je zin hebt en ja afscheid nemen is anders dan thuiskomen jolanda heeft het vaak meegemaakt en wij dus ook geniet van je jaartje , leuk dat Willem al zo vlug naar je toekomt.

  • 01 Oktober 2008 - 22:05

    Ron:

    Hallo lieverd,

    Fijn dat je je draai weer vindt.
    Fijn dat je ook een beetje W kunt aftellen.
    Salsa and enjoy

    X

  • 02 Oktober 2008 - 18:11

    Tineke :

    Hallo Marleen,
    gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk een feestelijke dag vandaag. Je moeder en ik hebben er in ieder geval een lekker stuk taart opgenomen en een klein feestje gebouwd. Veel plezier vandaag en natuurlijk de komende tijd.

    dikke kus (ook van Wim)
    Tineke XXX

  • 03 Oktober 2008 - 08:52

    Yvonne:

    Hey meis!!
    Beetje laat (op z'n Surinaams zullen we maar zeggen) maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!!! Heb nog geen internet in mn huisje en je kaartje met je Suri-nummer zit nog ergens in een verhuisdoos dus vandaar dat ik zo laat ben!!
    Ziet er allemaal (weer) goed uit daar hoor! Ik sta nog in de mailinglist dus ik hou je in de gaten!!!

    dikke kus uit Tilburg!

  • 08 Oktober 2008 - 00:05

    Barbara:

    Sorry liep even achter! Maar superleuk dat het allemaal weer zo vertrouwd voelt. Eigen klasje maakt de uitdaging ook weer wat groter. Is er na groep 8 nog een klas of gaan ze dan net als in Nederland door naar het volgende onderwijs?

    Geniet er weer van en we houden contact!

    xx
    Barbara

  • 17 Oktober 2008 - 14:05

    Tine:

    He marleen,

    zo te lezen gaat het wel goed in huis daar. leuk met je eigen klasje.
    Het huis is niet veel veranderd.
    Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat meemaken daar in het switi sranan. geniet ervan en doe anne de groetjes van me.

    liefs Tine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Die kan ik nu gaan aanpassen natuurlijk, voor de tweede keer naar Suriname maar in dit geval is het echt werken in het buitenland. Mijn eigen klasje, groep 6/7 op basisschool Prinses Amalia. Vooral veel werken dus, maar ook genieten hoor!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 17512

Voorgaande reizen:

23 September 2008 - 05 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: